sunnuntaina, joulukuuta 30, 2007

Tylsä kuin perunanuija!

Järkyttävää - lueskelin näitä vanhoja blogitekstejäni ja tein kauhean huomion: olen tylsä. Viime aikoina en ole nähnyt mitään huvittavaa tai naurettavaa missään. Tekstit ovat kuin jonkun 50-vuotiaan atk-alan konsultin kirjoittamia. Mistäköhän sekin johtuu?

*** Tiesittekö muuten, että olen 50-vuotias atk-alan konsultti! Itseasiassa olen seniorikonsultti. Kääk. Kirjoitettuna tuo näyttää vielä kammottavammalta kuin ajateltuna. Mutta ehkä se ei olekaan niin kauheaa, kuin tuntuu. Työ ei ole tylsää ja narisevan kuivakasta, se on vaihtelevaa ja hauskaakin välillä. Työkaverit ovat pääosin mukavia ja kaikki ovat omalla laillaan omituisia, kuten asiantuntijaorganisaatioissa usein on. Siitä saisi monta hassua juttua, mutta olen päättänyt jättää työasiat tämän blogin ulkopuolelle, joten ei niistä sen enempiä. ***

Mutta eittämättä olen viime aikoina ollut tylsä. Kun ajattelen asiaa, minua ei juurikaan ole naurattanutkaan mikään. Eikä huvittanut. Samperin kaamos.

No hei, päätin googlettaa "tylsä kuin", kun ei ollut muutakaan tekemistä ja löysin mm. seuraavat:
  • tämä teksti
  • venäläiset suuret kertojat
  • Vanhasen virkaanaastujaispuhe
  • mikä
  • Kalevalan heksametri

Ja sitten törmäsin tähän: "Googletin “tylsää” kun en keksinyt muutakaan, ja on tylsää just ny!" Siis ei mitään uutta auringon alla, moni ihminen googlettaa tylsinä hetkinään "tylsää". Heh, aika tylsä havainto, että minäkin olen niin tavanomainen.


En ole kyllä koskaan uskonutkaan, että kaikki lumihiutaleet ovat erilaisia, kuka sen edes pystyisi todistamaan? Jotenkin uskon, että jossain on ihminen, joka on lähes täydellinen kopioni. Pienenä ajattelin, että jossain universumin tuolla puolen on planeetta, aivan samanlainen kuin maa, mutta peilikuvana. Siellä elelee tyttö, nyttemmin nainen, joka on muuten aivan samanlainen kuin minä, mutta vasenkätinen ja sen kutsumanimi on Essirk. Lapsena sen vanhemmat kutsuivat sitä nimellä Aniit. Ihan kiva tyyppi. Nyttemmin kyllä melko tylsä.

---

Muista ikivanha totuus: vain tyynessä vedessä voi taivas kuvastua. - Erkki Melartin

Ei kommentteja: