perjantaina, elokuuta 15, 2008

Syksy?

Espanjan muuttolinnut lensivät aamulla kotiin. Siinä mielessä oli aika lyhyt kesä tänä vuonna. Tuskin ehdimme tavata kunnolla, kun olivat jo takaisin lentokoneessa. No, vuodet eivät ole veljeksiä, sanotaan. Taitaa päteä tähänkin. Ehkäpä ensi vuonna on taas pitempi kesä siinä suhteessa.

Lähtö oli aamulla klo 6:30, meillä oli kello soimassa 5:30 - pikkupeikko lähti samoihin aikoihin töihin. Minä katsoin kuuden aikaan ekan kerran olympialaisia tätä vuonna, kun Hanna-Mari Seppälä kauhoi uinnissa A-finaalissa harmittavasti vasta neljänneksi. Sitten ukko lähti lentokentälle ja töihin. Minä köllähdin takaisin jatkamaan unia - tuntui, että katsoin koko yön vain kelloa ja olin melkoisen väsynyt aamulla. Oli ihanaa lörvähtää takaisin nukkumaan - koiralauma lakosi ympärilleni melko nopeasti. Luulivat kyllä vissiin kaikki, että olen dementoitunut, kun en anna aamupisun jälkeen ruokaa, niinkuin tapana on. Kleo etenkin tuli ihan suuhun kertomaan minulle, miten tyhmä olen.

Sain eilen pestyksi kolme suurta mattoa. Meillä on niin tehokas painepesuri, että harteitani kolottaa, vaikka ajattelin tehdessä, että urakka meni mukavasti. Kävin myös ratsastamassa Félagilla teholenkin - n. 35 min kovavauhtista menoa välillä tempoa vaihdellen ja ylämäkeä ravaten. Poni oli mukava, meni mielellään ja hikosi lupaavasti. Se on hauska otus, kun tuntuu nauttivan kylmästä suihkusta kaivovedellä lenkkinsä jälkeen. Ei hievahdakaan, kun lasetan letkusta vettä selkään. Olimme molemmat melkoisen märkiä hiestä, kun nousin satulasta.

Tänä aamuna siivoilin Romeon uutta yksiötä. Se saa ainakin märimmäksi ajaksi ihan oman pihaton navettamme vanhasta maitohuoneesta, että varmasti pääsee suojaan eikä juutu mutaan, mikäli tulee sateisempi syksy. Poni on kesän aikana pulskistunut aika mukavasti ja ravaa hörhöttäen aamuisin minua vastaan hakemaan ranskanleipäannostaan. Voi, miten rakastankaan tuota pientä otusta - se on niin kultainen ja kiltti.

Jaa-a - viimeisen virallisen lomapäivän iltapäivä on käsillä. Menen huuhtomaan kylpytynnyrin ja laitan sen valumaan, jotta saa illalla rentoutua. Olen sen tarpeessa.

Ei kommentteja: