maanantaina, joulukuuta 01, 2008

Pitäviä päätöksiä

Eilen illalla päätin hiljaa itsekseni, että tänä maanantaiaamuna nousen reippaasti ylös, lähden ajoissa liikenteeseen ja olen oikein ajoissa töissä, ihan työmaalla asti.

Nousin vasta viidennen torkkukytkimen painalluksen jälkeen ylös, tein normit aamutoimet - tallille koirien kanssa, hevosten ruokintaa ja hiukan vesiämpäreiden kanniskelua. Sitten vääntäydyin suihkuun uudestaan, ulkona sai jo ensimmäisen, kylmän suihkun - ja tässä minä nyt istun haukottelemassa tietokoneen ääressä.

Kello on kohta kahdeksan. Tosi reipasta menoa. Loppupeleissä se ei silti haittaa yhtään, koska luulisin, että työni jälki on parempaa, jos olen hereillä.

---

Onnistumisen paras mitta on se, voitko
suoda itsellesi sen ylellisyyden, että
sinulla on aikaa tehdä mitä tahdot.
-Leontyne Price


---
Lisäinfoa aamusta: Juuri, kun olin julkaissut tämän tekstin ekan kerran, soitti ukkokulta ja kertoi, että ei kannata lähteä kohti Helsinkiä, jos ei ole pakko, koska moottoritiellä suma seisoo jonkin onnettomuuden vuoksi. Koska minulla ei ole varsinaisesti mitään syytä mennä Helsinkiin, niin jäänkin tänne tekemään paperihommiani. Onni on olla sopivan laiska!

Ei kommentteja: