tiistaina, joulukuuta 02, 2008

Kuorsauksia ja yskintää

Kuiskauksia ja huutoja olisi ollut melkein mukavampaa yöääntä, mutta eiei, meillä kaikui kuorsaus ja yskintä. Meidän makkarissahan kyllä kuorsataan aina, välillä jopa viidellä kurkunpäällä (ukko, koirat ja minä, minä vienosti), joten se ei hirmusti haittaa.

Eilen alkoi Marilyniä yskittää ja sen yskä on sellaista koiramaista tukehtumiskarjuntaa. Köh-kööh-kräh-kräääh-kräää-krä-krä-yöks. Sen tahdissa on melkein mahdotonta nukkua. En tiedä yskivätkö muut rodut noin, mutta cairnterrierit ainakin yskän saadessaan ovat aina melkoisen kovaäänisiä.

Heräsin yöllä ja juotin mussukalle kuumaa hunajavettä nappuloiden kera ja yskiminen laantui hetkeksi. Olin puolet yötä hereillä, kunnes tajusin, ettei Marilyiniä ole pakko pitää samassa makuuhuoneessa, vaan sen voi työntää ovesta pihalle ja se osaa mennä muuallekin nukkumaan. Kleon olen joskus yrittänyt vastaavanlaisen yskän tullen työntää muualle nukkumaan. Kleo viettää sitten vaikka lopun yötä tassullaan ovea kaapien: tahtoo takaisin, tahtoo takaisin - klonk klonk klonk.

Marilyn, joka on itsenäinen olento, hypähti tyynesti työhuoneen sohvalle nukkumaan, kun tuuppasin sen ovesta ulos. Työhuoneesta äänet kuuluvat melko hyvin meidän makkariin, enkä kuullut otuksen kertaakaan yskähtävän enää tuon jälkeen. Huoh.

Tänään taidan siirtyä ihan pelipaikalle Helsinkiin töihin, joten - otanpa toisen kupposen kahvia vielä.

---

Näytä minulle ihminen, joka ei vaivaudu tekemään pikkujuttuja ja minä näytän sinulle ihmisen, jolle ei kannata antaa suuria luottamustehtäviä. -Lawrence Bell

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei Krisse!
Törmäsin blogiisi, kun etsiskelin reportaasiini ihmistä, joka olisi tehnyt mieleenpainuvan reissun Islantiin. Saattaisit olla sopiva haastateltava. Kyse on jutusta, jossa naiset kertovat matkusteluhaaveistaan ja tekemistään unelmamatkoista.
Voisitko meilata minulle, niin voidaan jutella asiasta tarkemmin? Kiitos jo etukäteen! Meilini on:
elina.jantti@sanomamagazines.fi.
Terv. Elina

Anonyymi kirjoitti...

Hei vielä Krisse,
tarkennan vielä viestiäni: voit meilata minulle ilman, että sinun vielä tarvitsisi lupautua juttuun mukaan - voidaan vain puhua matkastasi alustavasti. Vaikutat vain blogisi perusteella oikein sopivalta haastateltavalta juttuuun, mikäli sinulla on vielä arjen keskellä uusia matkahaaveita. Ne voivat olla ihan pieniäkin haaveita.
Palataan asiaan!
Terv. Elina